Σε κλίμα γιορτής, χαράς και αισιοδοξίας για ένα καλύτερο μέλλον για την ανθρωπότητα και το περιβάλλον, πραγματοποιήθηκε στο Περιστύλιο του Ζαππείου Μεγάρου το Σάββατο 2 Ιουλίου 2022 η τελετή απονομής των βραβείων στους μαθητές που διέπρεψαν στους τρεις Πανελλαδικούς Διαγωνισμούς του Τομέα Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.
Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό με τίτλο «Φαντασία να υπάρχει» και θέμα την κατασκευή χρηστικού αντικειμένου από ανακυκλώσιμα υλικά. Οι μαθητές Γεώργιος Γ. και Αναστάσιος Δ. της Α’ τάξης κατασκεύασαν επιτραπέζιο φωτιστικό ρομποτάκι και διακρίθηκαν ανάμεσα σε 300 μαθητές από 68 σχολεία που έλαβαν μέρος στον συγκεκριμένο διαγωνισμό με ατομικά ή ομαδικά έργα.
Εκτός από το βραβείο τους έλαβαν και ένα πολύ ωραίο δώρο, προσφορά του Τομέα Νεότητας.
Συγχαρητήρια στον Γιώργο και στον Αναστάση. Να είναι δημιουργικοί, με τα φτερά της φαντασίας όχι μόνο στις κατασκευές τους αλλά και σε ολόκληρη τη ζωή τους!
Τη Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022, το σχολείο μας συμμετείχε στην ημερίδα παρουσίασης των αποτελεσμάτων του προγράμματος με τίτλο «Το θέατρο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εφηβεία: Συγκρούσεις, χάσματα, διασταυρώσεις», του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακού και Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το πρόγραμμα -που κατά τη φετινή σχολική χρονιά παρακολούθησε το σχολείο μας μαζί με άλλα 11 Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής και της Εύβοιας- είναι ενταγμένο στο διαρκές ερευνητικό πρόγραμμα «Πειραματική Εφαρμογή της Θεατρικής Αγωγής στο Γυμνάσιο/Λύκειο». Στο πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Γαλατσίου συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου με υπεύθυνες την εκπαιδευτικό του σχολείου μας και μεταπτυχιακή φοιτήτρια Ειρήνη Καρυώτη και τη μεταπτυχιακή φοιτήτρια Ιλιάνα Βούλγαρη.
Στην ημερίδα εκπροσώπησαν το σχολείο μας, με την εισήγησή τους με θέμα: «Αχ, αυτοί οι έφηβοι» αλλά και με την κατάθεση της εμπειρίας τους από την εφαρμογή του προγράμματος, η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του σχολείου και αντιπροσωπεία μαθητών που μετείχαν σε αυτό.
Η χορευτική ομάδα του σχολείου μας δραματοποιεί το ποίημα και προσπαθεί στηριζόμενη αφηγηματικά στο δυνατό λόγο του ποιητή και κινησιολογικά στο σύγχρονο χορό, να φτιάξει εικόνες που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε πως αυτή η φωτιά στη Σμύρνη σήμανε το οριστικό τέλος της μακραίωνης παρουσίας του ελληνισμού στη Μ. Ασία.
“Αλάκερη η Σμύρνη ητραγούδαε κ’ ηχόρευγε και ματζί τσης ητραγούδαε κι ούλη η Ρωμιοσύνη τσ’ Ανατολής.”
Στην προσφυγιά του 1922 επέζησε το τραγούδι και οι παραδοσιακοί χοροί της Σμύρνης και αποτελούν μια κληρονομιά που έρχεται από μια περιοχή που βρίσκεται τόσο κοντά όσο και μακριά μας: τη Μικρά Ασία.
Οι μαθήτριες του σχολείου μας χορεύουν Σκερτσοπεταχτό, Καρσιλαμά και Συρτό – Μπάλο για να θυμίσουν και να τιμήσουν σήμερα αυτή την κληρονομιά!
Την Τετάρτη 25 Μαΐου παρουσιάστηκαν σε ομάδα μαθητών μελοποιημένα ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη με θέμα την Ελληνική φύση.
Μουσική επιμέλεια - χορωδία: Έφη Παπαδιάδη. Φιλολογική προσέγγιση: Μαίρη Γεωργιάδου, Μαρία Δράκου.
Με το κλείσιμο της φετινής σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε έκθεση ζωγραφικής με δημιουργίες εικαστικών έργων των μαθητών και μαθητριών μας. Τα παιδιά μας συμμετείχαν δημιουργικά στο μάθημα των Καλλιτεχνικών με καθηγήτρια την Θάλεια Τσερκέζη μελετώντας την εικαστική γλώσσα και τις βασικές της αρχές, τα στοιχεία της οργάνωσης, της σύνθεσης, τα μορφικά στοιχεία. Δηλαδή εκείνα τα στοιχεία που με τη συμβολή τους δίνουν ορατή μορφή, υλική υπόσταση, στο εικαστικό έργο. (Σημεία, γραμμές, επίπεδα-σχήματα, χρώματα, φως και σκιά, όγκος, χώρος, υφή)
Δημιούργησαν συνθέσεις βασισμένες στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, εμπνεόμενα από έργα καλλιτεχνών, παρατηρώντας συνθέσεις που στήθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας αλλά και έξω από αυτή παρατηρώντας το φυσικό ή αστικό περιβάλλον. Προβληματίστηκαν, παρακινήθηκαν να διερευνήσουν το θέμα τους, να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά, να σχεδιάσουν, να αναλύσουν και τέλος να συνθέσουν αναπαραστατικά ή αφαιρετικά τα δικά τους έργα. Χρησιμοποίησαν διαφορετικές τεχνικές και διαφορετικά υλικά (μολύβια, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, λαδοπαστέλ, τέμπερες, κολάζ).
Οι μικροί μας δημιουργοί συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό στην διαδικασία διοργάνωσης της έκθεσης με την παρουσίαση των εξαιρετικών τους έργων.
Στο πλαίσιο των δράσεων του σχολείου μας για την Μικρασιατική Καταστροφή και τον Ξεριζωμό, πραγματοποιήθηκε έκθεση ζωγραφικής με έργα μαθητών/τριών όπου εκφράστηκαν ελεύθερα πάνω σε αυτό το θέμα με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο.
Μετά από μελέτη ιστορικού υλικού που δόθηκε από την καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κα Θάλεια Τσερκέζη, χρησιμοποιώντας στοιχεία, φωτογραφίες, κείμενα, ιστορικό υλικό σε ηλεκτρονικές πηγές, ιστορικά δεδομένα, χάρτες της εποχής, οι μαθητές προσέγγισαν το θέμα από διαφορετικές ενότητες που αφορούν στο πολιτιστικό πλούτο της εποχής, πριν και μετά την Καταστροφή της Σμύρνης. Για παράδειγμα, παραδοσιακές κατοικίες της Σμύρνης με εικόνες, φωτογραφίες που αγγίζουν κάθε πλευρά της ζωής, έννοιες της ειρήνης, του πολέμου, του πρόσφυγα και προσωπογραφίες.
Η εικαστική προσέγγιση των μαθητών ήταν εξαιρετική. Ευαισθητοποιήθηκαν με πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας, εκφράστηκαν, πειραματίστηκαν με κάθε είδους υλικά, τεχνικές και μέσα, σε όλες τις διαστάσεις, επίπεδο, όγκο, χώρο, χρόνο.
Δημιούργησαν συνθέσεις χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολάζ (καμένα χαρτιά), φωτογραφίες, διαφάνειες, ζωγράφισαν, δημιούργησαν ψηφιακά έργα.
Το αποτέλεσμα των εικαστικών τους δημιουργιών ήταν μοναδικό!
Στο πλαίσιο των δράσεων τιμής και μνήμης στην καταστροφή της μητρόπολης του Μικρασιατικού Ελληνισμού, Σμύρνης, το 1922, οι μαθητές μας ανέβασαν το θεατρικό έργο «ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗ». Λόγω των δυσμενών υγειονομικών συνθηκών δόθηκαν δύο παραστάσεις. Η πρώτη την Πέμπτη 14 Απριλίου και η δεύτερη τη Δευτέρα 23 Μαΐου. Οι μαθητές που έλαβαν μέρος εργάστηκαν σκληρά, εκτός του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου από τον Δεκέμβριο του 2021. Δεν θα ήταν υπερβολή να σημειωθεί πως όσοι το παρακολούθησαν συγκινήθηκαν, μνημονεύοντας τα ασύλληπτα γεγονότα της σφαγής, του ξεριζωμού και του οδυνηρού τέλους των Ελλήνων που ζούσαν και μεγαλουργούσαν στα παράλια της Μικράς Ασίας.
Τα έμμετρα κείμενα ήταν της Αναστασίας Δεουδέ, που είχε τη γενική επίβλεψη, και η μουσική και σκηνοθετική επιμέλεια της Έφης Παπαδιάδη.
Η σχολική μας κοινότητα ευχαριστεί θερμά τους μαθητές μας Α. Μάγδα, Β. Λουκία, Γ. Μαριλίζα, Δ. Αναστάση, Σ. Αγγελική, Σ. Ελένη. Ιδιαίτερα τον Μ. Θανάση που μας συγκλόνισε τραγουδώντας το «Μάνα η Σμύρνη καίγεται» και τους κομπάρσους που έπεσαν σφαγμένοι στην καιόμενη παραλία της Σμύρνης.
Τα Καλάβρυτα, τον τόπο μαρτυρίου τόσων ανθρώπων από τους Γερμανούς ναζιστές στις 13-12-1943, επισκέφτηκε το σχολείο μας στις 17-5 στο πλαίσιο της μονοήμερης εκδρομής μας. Πρώτος σταθμός η Μονή του Μ. Σπηλαίου. Έπειτα στα Καλάβρυτα επισκεφτήκαμε το Μουσείο του ολοκαυτώματος, σημείο αναφοράς για την πόλη αλλά και την νεότερη Ιστορία μας. Εκεί νιώσαμε όλοι την ανάγκη να φωνάξουμε «ποτέ πια ναζισμός, ποτέ ξανά πόλεμος!». Τέλος περιηγηθήκαμε στην πόλη με τον όμορφο πεζόδρομο και τα γραφικά μαγαζιά!
Μετά από δύο χρόνια καραντίνας και αποχής από κάθε είδους εκδρομή, πραγματοποιήθηκε φέτος από 5-7 Μαΐου, η τριήμερη εκδρομή της Γ’ τάξης του σχολείου μας στο νησί της Λευκάδας. Επισκέψεις έγιναν ακόμη στο πλαίσιο της τριήμερης στις Πηγές του Αχέροντα, στην Πρέβεζα, στο Μεσολόγγι και στη Ναύπακτο. Τα παιδιά έζησαν χαρούμενα την κάθε στιγμή είτε ήταν επίσκεψη σε ένα σημαντικό μέρος είτε ήταν ψυχαγωγία και νυχτερινή έξοδος! Μια ωραία ανάμνηση των μαθητικών τους χρόνων θα τους συντροφεύει σε όλη τους τη ζωή!
Εικοσιδύο μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνασίου συμμετείχαν στις 15 Απριλίου σε ένα εσωτερικό τουρνουά σκακιού, ενός παιχνιδιού στρατηγικής με πολλά οφέλη για τα παιδιά. Φώναξαν ΜΑΤ!, απόλαυσαν το παιχνίδι τους και ζήτησαν να επαναληφθεί.
Η δράση με θέμα το εθελοντισμό στο σχολείο μας συνεχίζεται με μεγάλο ενθουσιασμό! Αυτή τη φορά, μαθητές και εκπαιδευτικοί, συγκέντρωσαν τρόφιμα, φαρμακευτικό υλικό και είδη προσωπικής υγιεινής με σκοπό η μικρή προσφορά μας να φτάσει στην Κιβωτό του Κόσμου που αποτελεί πηγή συμπαράστασης, φροντίδας και ελπίδας για τα παιδιά!! Πολλές ευχές για χαρούμενο και ειρηνικό Πάσχα!!!
Μετά δύο χρόνια αποχής από θεατρικές παραστάσεις, λόγω Covid - 19, η Γ ' τάξη του σχολείου μας παρακολούθησε την παράσταση της Αρχαίας Τραγωδίας "Ελένη" του Ευριπίδη την Τρίτη 12-4-2022 στο θέατρο STUDIO στην πλατεία Αμερικής. Τα παιδιά είδαν ζωντανά αυτό που όλη τη χρονιά διδάσκονται ως μάθημα και κατάλαβαν πώς παίζεται μια αρχαία ελληνική τραγωδία!
Σας περιμένουμε στη σχολική μας βιβλιοθήκηνα δανειστείτε βιβλία για τις πασχαλινές διακοπές.
«Πολλούς αφέντες άλλαξες, δεν άλλαξες καρδιά»
Η εσχατιά του Ελληνισμού, το χρυσοπράσινο φύλλο της Μεσογείου, η Κύπρος μας την 1η Απριλίου του 1955 ξεσηκώθηκε με σκοπό την αποτίναξη της βρετανικής αποικιοκρατίας και την πολυπόθητη ΕΝΩΣΙΝ με τη μητέρα πατρίδα, την Ελλάδα.
Ο αγώνας έληξε χωρίς να πραγματοποιηθεί ο πόθος της ένωσης. Το «την Ελλάδα θέλωμεν κι ας τρώγωμεν πέτρες» δεν ευοδώθηκε. Με τις συμφωνίες Ζυρίχης - Λονδίνου η Κύπρος ανακηρύχθηκε ανεξάρτητο κράτος με εγγυήτριες δυνάμεις την Ελλάδα, την Αγγλία και την Τουρκία. Ένα ανεξάρτητο κράτος, μέλος πια της Ε.Ε., που βρίσκεται δυστυχώς για 48 χρόνια υπό τουρκική κατοχή. Και οι Έλληνες της Κύπρου ψάχνουν ακόμα να βρουν «τα μονοπάτια που παν στην ΛΕΥΤΕΡΙΑ»!!!
Διαβάστε εδώ ένα μικρό αφιέρωμα στους ήρωες, στα νέα αυτά παιδιά που έδωσαν τη ζωή τους για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και την ΕΝΩΣΙΝ.
Το σχολείο μας συμμετείχε στην παρέλαση τιμώντας τους προγόνους μας που αγωνίστηκαν για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και τη δημιουργία ενός ελεύθερου ελληνικού κράτους. Συγχαρητήρια στις μαθήτριες, στους μαθητές και στην καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής.
Με επίκαιρα όσο ποτέ τα διαχρονικά μηνύματα της Επανάστασης των Ελλήνων του 1821, το σχολείο μας τιμά τη μνήμη των αγωνιστών, ανώνυμων και επώνυμων, που έδωσαν τη ζωή τους για την αυτοδιάθεση και την ελευθερία τους.
Με τις εικόνες τους στα κάδρα, τα λόγια τους στα χαρτιά μας και τα τραγούδια τους στη γλυκόλαλη, αν και μασκοφόρο, χορωδία μας ξεδιπλώσαμε των προγόνων μας την Ιστορία, που καθόριζε και καθορίζει και τη δική μας πορεία.
Μαθήτριες του Α2 και Β3 συνεργάστηκαν με τις καθηγήτριες Παπαδιάδη Ευσταθία και Δεουδέ Αναστασία για αυτό το αφιέρωμα. Και του χρόνου!
Νικηφόρος Βρεττάκος. Με τη γραφή του υποστήριζε ότι τοαντίθετο του πολέμου δεν είναι η ειρήνη αλλά η αγάπη.
"Μαζεύω τα πεσμένα στάχυα"(Απόσπασμα)
Μαζεύω τα πεσμένα στάχυα να σου στείλω λίγο ψωμί, μαζεύω με το σπασμένο χέρι μου ό,τι έμεινε απ’ τον ήλιο να σου το στείλω να ντυθείς. Έμαθα πως κρυώνεις. Την πράσινή σου φορεσιά να τη φορέσεις τη Λαμπρή. Θα τρέξουν μ’ άνθη τα παιδιά. Θα βγουν τα περιστέρια, κι η μάνα σου με μια ποδιά, πλατιά, γεμάτη αγάπη. Πάρε όποιο δρόμο, όποια κορφή, ρώτα όποιο δέντρο θέλεις. Μ’ ακούς; Οι δρόμοι όλης της γης βγαίνουνε στην καρδιά μου. Μην ξεχαστείς κοιτάζοντας το φως. Τ’ ακούς; Να ’ρθεις
Νικηφόρος Βρεττάκος
Οι μαθητές Γ. Γεώργιος και Δ. Αναστάσιος της Α’ τάξης συμμετείχαν στον Διαγωνισμό του Τομέα Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, με τίτλο «Φαντασία να υπάρχει». Χρησιμοποιώντας εξ ολοκλήρου ανακυκλώσιμα υλικά, όπως απαιτούσε ο Διαγωνισμός, κατασκεύασαν επιτραπέζιο φωτιστικό για παιδικό δωμάτιο. Το φωτιστικό τους κατασκευάστηκε από ένα κουτί μελιού, ένα κουτί καφέ, ένα σουρωτήρι, διακοσμητικά κουδουνάκια, σύρμα και πλαστικό πώμα.
Το σχολείο μας ενώνοντας τη φωνή του με αυτή εκατομμυρίων ανθρώπων απ’ όλο τον κόσμο γιόρτασε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day), με στόχο την ενθάρρυνση των θετικών αλλαγών στο Διαδίκτυο και την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης αναφορικά με τα ζητήματα Ασφάλειας στο Διαδίκτυο.
• Την εβδομάδα από 7 έως 11 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, προβλήθηκαν στους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου ολιγόλεπτα βίντεο ως εφαλτήριο συζήτησης που ακολούθησε σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου και τους τρόπους αντιμετώπισής τους.
• Την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας Ψηφιακής Ασφάλειας του σχολείου μας συμμετείχαν στην ενημέρωση για τις «Επισφαλείς Διαδικτυακές Συμπεριφορές» που διοργάνωσε μέσω τηλεδιάσκεψης η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας. Στη θεματολογία, που ανέπτυξε ο Διευθυντής και τα στελέχη της Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, περιλαμβάνονταν θέματα όπως: η πρόληψη και η αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες, οι διαδικτυακές απάτες, οι παγίδες που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ο διαδικτυακός σεξουαλικός εξαναγκασμός και εκβιασμός, ο εθισμός στο διαδίκτυο, το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού. Μετά το τέλος της ενημέρωσης ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές και απαντήθηκαν απορίες τους. Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ενημέρωση πατώντας εδώ.
Η Διεθνής Ημέρα Ανθρώπινης Αλληλεγγύης καθιερώθηκε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ το 2005, θεωρώντας ότι η αλληλεγγύη είναι μία από τις θεμελιώδεις και παγκόσμιες αξίες που θα πρέπει να διέπει τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων τον 21ο αιώνα.
Το σχολείο μας συμμετέχει στις μέρες αλληλεγγύης με μια δράση που περιλαμβάνει συγκέντρωση τροφίμων για το κοινοτικό παντοπωλείο του Δήμου Γαλατσίου, ανάλυση δύο ποιημάτων - Σεφέρη και Νταρουίς - με θέμα την αλληλεγγύη σε όλα τα τμήματα του σχολείου καθώς και έκθεση αφίσας, κολάζ και ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο στολισμένο με λέξεις συνώνυμες της λέξης "αλληλεγγύη"!
Σε μια εποχή που αυξάνεται ο ατομικισμός είναι καλό να θυμόμαστε και το κοινό καλό πού και πού. Όλοι μας μπορούμε να βοηθήσουμε, αρκεί να το θέλουμε.
Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μια μικρή εκδήλωση τη Δευτέρα 20-12-2021 με παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς και τραγούδια από τη χορωδία. Στο τέλος της εκδήλωσης προσφέρθηκαν στην υπεύθυνη κοινωνικής μέριμνας του Δήμου Γαλατσίου τα τρόφιμα που έφεραν τα παιδιά του σχολείου μας για το κοινοτικό παντοπωλείο του Δήμου μας.
Στις 19-12-2021 παιδιά της χορωδίας του σχολείου μας και παλιοί μας μαθητές τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα κάλαντα με την καθοδήγηση της καθηγήτριας μουσικής κ.Παπαδιάδη στην εκκλησία της Αγ. Παρασκευής στην Αρτέμιδα Αττικής. Τα παιδιά συνόδευαν οι γονείς τους. Ο χώρος της εκκλησίας με το πέρας της Θείας Λειτουργίας γέμισε γλυκές μελωδίες και οι παρευρισκόμενοι πιστοί ενθουσιάστηκαν με την παρουσία των παιδιών. Οι ευχές μας για ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ας συνοδεύουν όλον τον κόσμο! Και του χρόνου!
Από το 1950, η 10η Δεκεμβρίου έχει οριστεί να εορτάζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σε ανάμνηση της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ της 10ης Δεκεμβρίου του 1948.
Το σχολείο μας, στο πλαίσιο της δράσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα πραγματοποιεί έκθεση με αφίσες, κολάζ, κατασκευές των μαθητών μας στο ισόγειο του σχολείου μας με σκοπό την ευαισθητοποίηση όλων μας για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ώστε να οδηγηθούμε σε ένα καλύτερο επίπεδο ζωής όπως ακριβώς ζητήθηκε από τους συντάκτες της Διακήρυξης πριν από 73 χρόνια.
Εμπλέκοντας το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στην ενότητα της διατροφής με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής «αθλούμαι άρα πρέπει να μαθαίνω να τρώω... σωστά πριν και μετά την σωματική άσκηση» στις 8 Δεκεμβρίου 2021 προσκαλέσαμε στο σχολείο μας τη διαιτολόγο Μαρία Σκούρα για να ενημερώσει τους μαθητές της Α΄ τάξης για τις μέγιστες δυνατότητες των εφήβων όσον αφορά στην υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών καθώς και στις εναλλακτικές προτάσεις για τη διατροφή τους πριν και μετά την άσκηση.
Αφιερώσαμε μία ώρα ανά δύο τμήματα Α1-Α2 και Α3-Α4, για να αποφύγουμε τον συνωστισμό των μαθητών λόγω COVID, και ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές προκειμένου να λύσουν τις απορίες τους. Η συνάντηση ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική.
Ευχαριστούμε πολύ τη διαιτολόγο κα Σκούρα για τη συμβολή της.
Το σχολείο μας και φέτος τίμησε τη μνήμη της εξέγερσης του Πολυτεχνείου παρουσιάζοντας μια έκθεση φωτογραφίας και μια εικαστική εγκατάσταση. Με σπάνιο υλικό και ντοκουμέντα προσπάθησε να αντικρούσει φωνές που αμφισβητούν τους νεκρούς και προσπαθούν να αμαυρώσουν αυτή τη μέρα παρουσιάζοντας ακόμα και τη Χούντα καλή! Δόθηκε, επομένως, η ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να επισκεφτούν τη μακρά δεκαετία του ‘60 και να νιώσουν τα σκιρτήματα της εξέγερσης της νεολαίας σε όλο σχεδόν τον κόσμο, κομμάτι της οποίας υπήρξε και η εξέγερση των "δικών μας νέων" απέναντι, όμως, σε μια χούντα. Παράλληλα, γιόρτασε με τη συνοδεία της χορωδίας μας, η οποία τραγούδησε τραγούδια της εποχής. Τέλος, τα παιδιά έγραψαν τις δικές τους σκέψεις για τη μέρα ενώ άλλα τις αποτύπωσαν με ζωγραφιές!
Ευχαριστούμε τη φιλόλογο του σχολείου μας κα Ειρήνη Καρυώτη για το χρόνο που αφιέρωσε αφειδώς για την προετοιμασία της εκδήλωσης και για το άριστο αποτέλεσμα.
Το σχολείο μας συμμετείχε στην παρέλαση τιμώντας τους προγόνους μας που αγωνίστηκαν για την ανεξαρτησία και την ελευθερία της πατρίδας μας. Συγχαρητήρια για την άριστη εμφάνιση.
Τι σήμαινε για την Ελλάδα ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος; Πώς αντιμετώπισε η ίδια την κήρυξη του πολέμου από την φασιστική Ιταλία του Μουσολίνι; Πώς ήταν η καθημερινότητα τα χρόνια της κατοχής; Τι ήταν τα μπλόκα; Ποιες ήταν οι κυριότερες αντιστασιακές οργανώσεις και τι μορφές πήρε η Αντίσταση; Ποια ήταν κάποια από τα πιο γνωστά πρόσωπα; Ποιες ήταν οι συνέπειες της πείνας και πώς αντιμετωπίστηκαν; Τι ήταν οι δοσίλογοι, οι μαυραγορίτες, οι σαλταδόροι; Τι ήταν η κυβέρνηση του βουνού; Πώς ένιωσε ο κόσμος την ημέρα της Απελευθέρωσης της Αθήνας; Τι σημαίνει για μας σήμερα αυτή η περίοδος και γιατί πρέπει να τη θυμόμαστε; Έχει σημασία ο αντιφασιστικός αγώνας σήμερα και γιατί; Αυτά και άλλα πολλά ήταν κάποια από τα ερωτήματα που προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στην εκδήλωση που διοργάνωσε το σχολείο μας για τον εορτασμό της επετείου!
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρακολούθησαν ανά τάξεις, αρχικά, ένα μικρό απόσπασμα από βιντεοσκοπημένη συνέντευξη της Άλκης Ζέη που αναφερόταν στις μνήμες της από τα παιδικά της χρόνια στην Κατοχή. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν σε μια έκθεση φωτογραφίας με σπάνιο υλικό, κόμικς με ιστορίες αντίστασης και καταγεγραμμένες προφορικές μαρτυρίες ανθρώπων της εποχής και άκουσαν από τη χορωδία του σχολείου μας τραγούδια σχετικά με τον πόλεμο του 1940. Πότε πια φασισμός ήταν το σύνθημα με το οποίο κλείσαμε την εκδήλωση μας! Και του χρόνου!
Οι τροφές που επιλέγουμε και ο τρόπος με τον οποίο καταναλώνουμε επηρεάζει όχι μόνο την υγεία μας, αλλά και την υγεία του πλανήτη, επισημαίνει ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής.
Οι μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου παρακολούθησαν σεμινάριο για τη σπουδαιότητα της τροφής και το ενεργειακό αποτύπωμα της στο περιβάλλον.
Κατόπιν πραγματοποιήθηκε βιωματική δράση πρωινού γεύματος μέσα στην τάξη με δημιουργική έμπνευση, το οποίο έφτιαξαν μόνοι τους οι μαθητές και το απόλαυσαν με τους συμμαθητές τους και την καθηγήτριά τους στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας.
Μπορείτε να διαβάσετε το 3ο τεύχος της εφημερίδας μας που είναι αφιερωμένο στην υγιεινή διατροφή πατώντας (εδώ).
Την Τετάρτη 13-10-2021 πραγματοποιήθηκε η άσκηση ετοιμότητας σεισμού και ακολούθησε η εκκένωση του σχολικού κτιρίου, σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (ΤΜΗΜΑ Δ΄ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ) που αφορά στην υλοποίηση μέτρων στο πλαίσιο εφαρμογής οδηγιών της Πολιτικής Προστασίας και της Πολιτικής Άμυνας.
Οι μαθητές παρακολούθησαν σεμινάριο και ενημερώθηκαν για τις απαραίτητες ενέργειες, από την υπεύθυνη καθηγήτρια.
Ένας περίπατος του σχολείου μας την Τετάρτη 6/10/2021 στο όμορφο Άλσος Βεΐκου, έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές μας να συμμετάσχουν, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, σ΄ ένα οργανωμένο αθλητικό δίωρο. Μέσα από το άθλημα του Ποδοσφαίρου, του Basket, του Volley, με αγώνες ταχύτητας στον αγωνιστικό στίβο, χορεύοντας με σύγχρονους ρυθμούς και περπατώντας αρκετά χιλιόμετρα, προσπαθήσαμε να προάγουμε την υγεία και την ευεξία. Ταυτόχρονα όμως δώσαμε έμφαση στην ενθάρρυνση της κοινωνικής ενσωμάτωσης των μαθητών μας.
Τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου έγινε ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Στο προαύλειο του σχολείου παρακολούθησαν τον αγιασμό οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης, ενώ οι μαθητές της Β' και Γ' τάξης έλαβαν την ευλογία στις αίθουσές τους. Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας καλή και παραγωγική σχολική χρονιά, και οι περιορισμοί λόγω COVID-19 να μη μας στερήσουν ζωτικές για τη σχολική ζωή δραστηριότητες.