Μαθηματικά

 

Συμμετοχή του σχολείου μας κατά το σχολικό έτος 2022-2023 στην έρευνα του τμήματος Μαθηματικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα: «Η χρήση του μοντέλου Μελέτη Μαθήματος για τη βελτίωση της επίδοσης στα Μαθηματικά (Lesson Study as a vehicle for improving achievement in mathematics - LESSAM)» που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στην έρευνα συμμετέχουν: η Κύπρος (συντονίστρια), η Ελλάδα, η Ολλανδία και το Βέλγιο.

Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα θα βρείτε εδώ.

Σχετικά με την έγκριση διεξαγωγής της έρευνας θα βρείτε εδώ.


Δημιουργική έκφραση στα Μαθηματικά

Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου

Καθηγήτρια: Καζάκου Ελένη
 

Στο πλαίσιο της δημιουργικής έκφρασης στο μάθημα των Μαθηματικών της Γ’ Γυμνασίου, οι μαθητές ζωγράφισαν μικρά «έργα τέχνης», εμπνευσμένα από τις ιδιότητες των δυνάμεων.


Κατασκευασιμότητα των άρρητων αριθμών
Ο κοχλίας του Θεόδωρου του Κυρηναίου

Τάξη: Β΄ Γυμνασίου

Καθηγήτρια: Καζάκου Ελένη
 

Οι μαθητές κατασκευάζουν με κανόνα και διαβήτη τους άρρητους αριθμούς έως και την τετραγωνική ρίζα του 17. Έχει προηγηθεί διερευνητική - υποστηρικτική κατασκευή με το δυναμικό εργαλείο "geogebra".

Μέσα από την κατασκευή αυτή:

• Εξοικειώνονται με τη χρήση του κανόνα και του διαβήτη.

• Εξοικειώνονται με τις γεωμετρικές κατασκευές με κανόνα και διαβήτη.

• Αντιλαμβάνονται την αξία των κατασκευών για την ακρίβεια που αυτές παρέχουν.

• Αποκτούν μια καλή εικόνα για τους άρρητους ως μήκη ευθυγράμμων τμημάτων που κατασκευάζονται με απόλυτη ακρίβεια.

• Τοποθετούν με ευκολία τους άρρητους στον άξονα των πραγματικών αριθμών.

• Κατανοούν τη σχετικότητα της έννοιας της μονάδας μέτρησης.

• Αποκτούν ευχέρεια εφαρμογής του Πυθαγορείου Θεωρήματος.

• Δημιουργούν ένα μικρό «έργο τέχνης» που μπορούν να το αντιστοιχίσουν με εικόνες της φύσης (σαλιγκάρι).

Παραθέτουμε μερικές από τις κατασκευές.

2o Γυμνάσιο Γαλατσίου

2o Γυμνάσιο Γαλατσίου


Επίλυση πρωτοβάθμιων εξισώσεων

2o Γυμνάσιο Γαλατσίου

2o Γυμνάσιο Γαλατσίου

Επίλυση πρωτοβάθμιων εξισώσεων: μέσα από τη διάδραση και με τη βοήθεια του μοντέλου της ζυγαριάς, οι μαθητές κατανοούν τις ιδιότητες των ισοτήτων και κατά συνέπεια τη διαδικασία επίλυσης πρωτοβάθμιων εξισώσεων.


Συμμετοχή του σχολείου μας στο ερευνητικό πρόγραμμα
«Προώθηση της διαμορφωτικής αξιολόγησης του μαθητή:
Από τη θεωρία στην πολιτική και πρακτική»


Το ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Προώθηση της διαμορφωτικής αξιολόγησης του μαθητή: Από τη θεωρία στην πολιτική και πρακτική» (FORMAS) υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ (Δράση ΚΑ2). Στο FORMAS συμμετέχουν οκτώ συνολικά οργανισμοί (4 πανεπιστημιακά ιδρύματα και 4 υπουργεία παιδείας) από 4 ευρωπαϊκές χώρες (Κύπρος, Ελλάδα, Βέλγιο, Ολλανδία). Συντονιστικό ίδρυμα του προγράμματος είναι το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από την Ελλάδα συμμετέχουν το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσω του Τμήματος Μαθηματικών και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το πρόγραμμα στοχεύει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθηματικά στο γυμνάσιο σε θέματα διαμορφωτικής αξιολόγησης των μαθητών και στη στήριξη των εκπαιδευτικών ώστε να επιτύχουν την εφαρμογή της διαμορφωτικής αξιολόγησης στην πράξη.


Το πρόγραμμα έχει σκοπό να διερευνήσει μέσα για τη βελτίωση της παιδαγωγικής και διδακτικής πρακτικής στα Μαθηματικά υποστηρίζοντας τους καθηγητές Γυμνασίου να διεξάγουν αξιολόγηση των μαθητών για διαμορφωτικούς σκοπούς. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να εντοπίσουν τις μαθησιακές ανάγκες όλων των μαθητών και να αναλάβουν δράσεις για τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μαθησιακής διαδικασίας.


Περίπου 3.000 μαθητές (120 εκπαιδευτικοί x 25 μαθητές) από τις συμμετέχουσες χώρες αναμένεται να επωφεληθούν έμμεσα μέσω της κατάρτισης των εκπαιδευτικών τους, η οποία αναμένεται να οδηγήσει σε βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας. Tο σχολείο μας συμμετέχει σε αυτή την έρευνα μαζί με άλλα 30 σχολεία της Αττικής. Το σχέδιο προβλέπεται να βοηθήσει τους μαθητές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση μέσα από σημαντικές ευκαιρίες για συμμετοχή στο μάθημα των μαθηματικών. Οι μαθητές των εκπαιδευτικών που θα χρησιμοποιήσουν μελλοντικά τα υλικά του FORMAS μετά την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να ωφεληθούν με παρόμοιο τρόπο.


Υπεύθυνη: κ. Καζάκου Ελένη (Μαθηματικός).