|
|
|
των Κολοκοτρωναίων με τον Γαλάζιο Σταυρό του Αγίου Ανδρέα, από το 1806 άρχισε να την χρησιμοποιεί και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
|
του Παπαφλέσσα, που υψώθηκε στο τουρκικό διοικητήριο της Τριπολιτσάς μετά την Άλωση τον Σεπτέμβριο του 1821
|
του Δημητρίου Πλαπούτα με τα γράμματα ΙΧΝΚ «Ιησούς Χριστός ΝιΚά»
|
|
|
|
του Αθανάσιου Διάκου
|
του Υδραίου Καπετάνιου Γεωργίου Σαχτούρη με την επιγραφή «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ»
|
του Αντρέα Λόντου, με αυτή κατέλαβε το φρούριο των Πατρών στις 21 Μαρτίου 1821
|
|
|
|
των Ψαρών με το Σταυρό για τη Χριστιανοσύνη και το δίκαιο του αγώνα, την ανεστραμένη ημισέληνο για την πτώση των οθωμανών, το δόρυ για τη δύναμη των Ελλήνων, την άγκυρα για την επιμονή στον αγώνα και με την επιγραφή «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ»
|
των Σπετσών με το Σταυρό για τη Χριστιανοσύνη και το δίκαιο του αγώνα, την ανεστραμένη ημισέληνο για την πτώση των οθωμανών, το δόρυ για τη δύναμη των Ελλήνων, την άγκυρα για την επιμονή στον αγώνα και με την επιγραφή«ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ»
|
της Ύδρας με τον Σταυρό για την Ιερότητα του Αγώνος, το φίδι για την Δικαιοσύνη, ανεστραμένη ημισέληνο για την πτώση των οθωμανών και την επιγραφή«Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ»
|
|
|
|
του Ιερού Λόχου, το κόκκινο για τον πατριωτισμό, το λευκό για την αδελφοσύνη και το μαύρο για τη θυσία.
Στην μία πλευρά υπήρχε ο αναγεννώμενος από τις φλόγες Φοίνικας και αναγραφόταν ΕΚ ΤΗΣ ΚΟΝΕΩΣ ΜΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΩΜΑΙ
|
του Ιερού Λόχου, το κόκκινο για τον πατριωτισμό, το λευκό για την αδελφοσύνη και το μαύρο για τη θυσία.
Στην άλλη πλευρά αναγραφόταν ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ και υπήρχε η εικόνα των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης
|
του Ιερού Λόχου κατά την επανάσταση στη Μολδοβλαχία. Ήταν τρίχρωμη όπου το κόκκινο χρώμα συμβόλιζε τον πατριωτισμό, το λευκό την αδελφοσύνη και το μαύρο τη θυσία.
Αναγραφόταν η φράση ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ
|
|
|
|
του Αρείου Πάγου, υψώθηκε στην Ανατολική Χέρσο Ελλάδα στις 19 Ιανουαρίου 1821. Ο Σταυρός για την πίστη στην δίκαιη υπόθεση του Γένους, η φλεγόμενη καρδιά για την αγνότητα της Επαναστάσεως και η άγκυρα για τη σταθερότητα στον σκοπό
|
του Ιερού Λόχου κατά την επανάσταση στη Μολδοβλαχία. Ήταν τρίχρωμη όπου το κόκκινο χρώμα συμβόλιζε τον πατριωτισμό, το λευκό την αδελφοσύνη και το μαύρο τη θυσία
|
σχεδιάστηκε από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό και υψώθηκε από το Γεώργιο Σισίνη στην Ήλιδα το 1821. Φέρει τα σύμβολα του Εφοδιαστικού των Ιερέων της Φιλικής Εταιρείας
|
|
|
|
της Μάνης, χρησιμοποιείται η λέξη ΝΙΚΗ και όχι ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ διότι η Μάνη ήταν πάντα ελεύθερη
|
του Πέτρου Βαρβιτσιώτη αγωνιστή του 1821 από τη Βαρβίτσα Λακωνίας
|
του ναυτικού της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 με λευκό σταυρό για την ιερότητα του Αγώνα, όφη για τη δικαιοσύνη και γλαύκα για τη φρόνηση.
|
|
|
|
του Ανδρέα Μιαούλη
|
της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας
|
του Νικηταρά με διάφορους συμβολισμούς που παραπέμπουν στην ιστορίακαι τη Φιλική Εταιρεία
|
|
|
|
των οπλαρχηγών των Αγράφων με τη φράση «ή Αίμα ή Ελευθερία ή Θάνατος»
|
του Καστελόριζου, όπου η καρδιά συμβολίζει την αγάπη,η άγκυρα την ελπίδα και ο σταυρός την πίστη
|
του πυρπολητή Κωνσταντίνου Κανάρη
|
|
|
|
του Άνθιμου Γαζή για την επανάσταση στη Θεσσαλία, τη Μαγνησία και το Πήλιο
|
φτιάχτηκε το 1807 στο Μοναστήρι του Ευαγγελισμού της Σκιάθου σε μυστική συγκέντρωση οπλαρχηγών και ευλογήθηκε από τον ηγούμενο,
κατόπιν χρησιμοποιήθηκε από το στολίσκο των 70 «μαύρων καραβιών» του Αρματολού Ιωάννη Σταθά
|
η σημαία που ύψωσε ο Νικολάκης Μητρόπουλος μπαίνοντας στα Σάλωνα το Πάσχα του 1821
|
|
|
|
του χωριού Λάβαρα στον Έβρο, υψώθηκε στις 2 Μαΐου του 1821. Παρόμοια σημαία υψώθηκε και στη Σαμοθράκη
|
του Μάρκου Μπότσαρη, κατάλευκη σημαία με κυανό σταυρό πλαισιωμένο από δάφνη
|
της νήσου Σάμου που υψώθηκε από τον Κωσταντή Λαχανά στοΒαθύ στις 17 Απριλίου του 1821
|
|
|
|
του οπλαρχηγού Αντώνιου Σήφακα κατά την Κρητική Επανάσταση του 1866με τη φράσηΕΝΩΣΙΣ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
|
της επανάστασης στηνΚύπρο με την επιγραφή«ΣΗΜΕΑ ΕΛΗΝΗΚΙΠΑΤΡΗΣ - ΚΗΠΡΟΥ»
|
υψώθηκε στις 14 Ιουνίου 1821, από τον Γεώργιο Δασκαλάκη στην Ανώπολη των Σφακίων με το ΙΣ ΧΣ ΝΙΚΑ και τα αρχικά Κρήτη Ένωσις Ελευθερία Θάνατος
|